Известие

Collapse
No announcement yet.

Питане към колеги със 145 1,8 TS

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Питане към колеги със 145 1,8 TS

    Здравейте,

    Реших да сменям моя боксьор (тоя от подписа) със нова (втора употреба кола). Имам два варианта - единия е 156 2,4 JTD на 191 000 (4600лв) километра и 145 1,8 TS на 170 000(2600лв). Търсих по форума ама гледам, че 1,8 се слага повече на 156-ци та затова реших да попитам тука, ако има някой със такава кола.

    Та питането е следното:
    Може ли да споделите за често срещани проблеми за които да гледам? За вариатора и ниския картер на TS си знам по принцип
    Питам защото вече съм специалист по боксерите - моята имаше всички проблеми които се случват, ама върху TS нямам особени наблюдения. Предполагам само, че ходовата част е същата като на моята и там няма какво да ме изненада накрайниците и амортисьорите са даже по-евтини от текущите ми

    ---------- Post added at 15:54 ---------- Previous post was at 15:44 ----------

    Ако може да споделите и разход.(Аз смятам да и дам да папка веднага газ - в момента моя боксер дава 14 градско и 10 извънградско, та тая се чудя като е 1,8 дали няма да гори повече)

    За тези коитосе чудят - такъв разход за боксер си е напълно нормален
    145 1,6 Boxer

  • #2
    Ако си оправил боксера, моето мнение е че не си заслужава да го сменяш пак за 145. 1,8 ТС наистина е по-модерен агрегат, но и с по-скъпа поддръжка, по-капризен към маслото и бензина, с повече евентуални проблеми. Газификацията му задължително трябва да е с инжекцион. Общо взето не виждам кой знае какви предимства ще ти предложи. Ако държиш на ТС заради динамиката и си склонен да приемеш недостатъците му, то тогава нека да е 2,0ТС.

    За другото си се сетил сам - окачването е същото (без предните амортисьори и накрайници). Разхода дори ще ти е по-малък от на боксера.

    156 е кола от друг клас вече. Не може да се сравнява със 145, като пътно поведение, возия и комфорт. Казвам ти го от личен опит. Да скочиш на 156 ЖТД е малко, или много доза късмет. Ако уцелиш читава кола, ще се отвозиш и ще й се радваш много. Ако се окаже някоя изтормозена със заминала турбина и разбито окачване, ще ти скъси живота. Като й гледам цената, почти сигурно не е на тия километри. Сигурно ще трябва да налееш поне 1500-2000 лева, за да стане на кола.

    Но в крайна сметка ти си решаваш, зависи какво търсиш от колата.
    Last edited by tonov; d.m.y г., 19:29.
    166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
    ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

    Comment


    • #3
      Аз споделям мнението на колегата "tonov" ,защото няма голям смисъл от 145 пак да взимаш 145 по-добре нещо по-новичко,но зависи с паричките как си.Другото което е ТС е с доста по-скапа подръжка отколкото боксера.
      Alfa Romeo 147 05" 1,9 JTDm Distinctive
      ех.. Малкото КуВе
      sigpic

      Comment


      • #4
        Благодаря на всички за отговорите, боксера ми вече съм го пооправил ама ми писна да се занимавам. Сега ми потраква вилката на съединителя, ама съм решил да не давам поредните 120 лева затова реших да го сменям (може да се кара и така ама няма значение).

        Само да кажа, че двете коли са от Италия и са купувани от хора - дизелчето до последно е карано, докато 145-цата малко е постояла на паркинга. Километрите са сигурни и двете коли са купени през buyback от АлфаРомео.

        Аз със сигурност ще ги прегледам, просто исках да събера данни къде да гледам. И евентуално някакви впечатления.
        145 1,6 Boxer

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от tjman Покажи съобщение
          ...

          Аз със сигурност ще ги прегледам, просто исках да събера данни къде да гледам. И евентуално някакви впечатления.
          Ми кво да ти кажа ...
          Много места са специфични. Ще се опитам да съм обективен за 156-цата, за 145 ТС ще намериш доста информация тук.

          По салона може да разбереш донякъде реалните км на колата. Слабо място са страничните опори на седалките - разплескват се с времето. Другото нещо е дръжките на вратите отвътре - понеже са с характерна форма, се износват по ръба и от грапави стават гладки Гумички на педалите се сменят, така че не се подвеждай по тях.

          Мотора трябва да работи спокойно, без силни вибрации. Огледай турбината за омасляване - не трябва да има. Иначе ново турбо е към 1500 лв. Изчакай да загрее добре и слушай за дрънчащ звук откъм ремъците - знак за износена верига на маслената помпа. Това говори че колата е поне на 250000 км. Нова помпа е към 700 лв. При тръгване не трябва да тресе - ако тресе има вероятност за заминал маховик (демпферен е и струва към 600 лв, като се сменя заедно със съединителя). Може и да са тампоните на мотора. Ако всичко е наред, трябва да вдигне 200 без много зор

          Окачването отпред е доста натоварено (ЖТД е тежък мотор). Огледай предните гуми за неравномерно износване, това е признак за проблеми по предното окачване. Ако трополи, нищо чудно да има тампони на стабилизиращата щанга за смяна. Самите тампони са евтини, но смяната е много трудоемка и скъпа. Скърцането на тампоните на горните носачи е по-скоро закономерност

          Всички цени са по спомен, без да претендирам за точност.
          166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
          ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

          Comment

          Working...
          X